onsdag 27. februar 2008

Tannlegetimer for distré jenter

I mange uker har jeg tenkt på min nær forestående tannlegetime. Husket tanntråd og fluortablett oftere enn vanlig. Men da den store dagen kom, så satt jeg ved min skrivepult og tenkte på at jeg hadde uvanlig god tid.

Da jeg plutselig kom på at det var ti minutter igjen til tannlegetimen!

*Lokalisere bankkort og småpenger, hive på meg jakke, løpe ut døra, takke høyere makter for at jeg ikke satt på skolen som er lenger fra busstoppet* Glemte helt å irritere meg over at jeg enda ikke har byttet til en mer sentral tannlege enn den på Heimdal (ca en mil oppoverbakke).

Innså på vei bort gata at slaget om å komme presis ved hjelp av buss var tapt, og ringte taxisentralen. Rakk avtalen til en pris av 178 studielånskroner.

På vei tilbake virker det hysterisk billig med 30 kroner for en busstur.

(Takk til snill familietannlege som tillater at også de pasientene som ikke er gullgruver (dagens kompliment) får boret sitt mikroskopiske hull selv om de er for sent ute, og til hele systemet som gjør at taxien kommer på ett minutt og kjører meg dit jeg trenger det, når jeg trenger det uten at det er kø eller veisperringer eller omkjøring på grunn av flom eller stadige trafikkulykker)

Ingen kommentarer: