søndag 26. august 2007

Rykk tilbake til start

Hadde en gjesteopptreden på min gamle jobb i går, Tiller Storcash, og konsumerte uante mengder Kjeldsbergkaffe.



Fant ut at jeg fortsatt (etter seks måneder) husket maaange av de sekssifrede kodene som må brukes på strekkodevarer med strekkoder som av forskjellige grunner ikke kan leses.



Morsomt bilde dukker opp i hodet mitt.. på gamlehjemmet om 50 år, mens de andre nynner på U2-sanger og ramser opp tyske preposisjonsregler, så sitter jeg og mumler 505479 norvegia, 810705 halvliter cola, 544015 dressingbegerlokk..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror også noen kommer til å gjennomgå gamle postruter og advare mot de farligste hundene der, mens andre brillierer med honnørbillettreglementet på Klæburuten. Tror ikke du skal være redd for å bli oppfattet som rar, det er vi alle.

Anonym sa...

Priceless, Oddrun! Vil du være gjesteskribent på min blog? evt. gi mej et kurs? i tillegg til jobbsøknadskurset vel og merke :)

Tor Inge sa...

Kan enda mange delenummer frå lageret der eg jobba for 4 år sidan. Det er nesten litt nostalgisk å tenkje på AM210827/2 (skrue) og AM1256/1 (gasshendel). Synd dei har lagt ned, visst ikkje skulle eg tatt ein gjesteopptreden der .

Anonym sa...

7022 - Grøne druer
7044 - Bananer
7064 - Tomater
Det er snart fire år sidan eg slutta på Rimi, men kodane sit enno. Det eg aldri lærte, var navnet på alle desse eksotiske fruktane. Dei gjekk ofte som 4066 / Potet, i håp om at dei fine fruene som handla ikkje såg det.

Hilde sa...

jah, er det noe som har forfulgt meg til den nye jobben min, så er det den sure kjeldsbergkaffen. O vemmelse!!

Oddrun sa...

I happens to like Kjeldsbergkaffe.. så lenge den ikke har stått og surna;-) Men slapp av, i kjøkkenskapet mitt er det for det meste friele for tida. (Flaks for deg det)