mandag 11. august 2008

Tour de Sør-Østlandet

Del 1: Trondheim-Kristiansand med tog.

På en skala fra en til ti: 7 fordi jeg sover som en stein på rullende framkomstmiddel, og dette var nattog. I tillegg selskap av 8 trivelige trøndere og en trivelig sunnmøring. NSB bidro med pledd og nattbriller. Imidlertid litt lang tur, fra 23:05 til 11:38, varighet 12: 33. Zzzz....

Del 2: Dvergsnestangen i Kristiansand.

Anledning: KRIK Arena
Aktivitet: 100 % lokallag (=lek og moro)
1300 medsammensvorne, årets første saltvannsbad, bursdag, 2*bursdagspresang, 4*bursdagssang, men dessverre ikke 8*bursdagskake.
Palmekysten slo dessverre ikke til denne gangen heller, regn og kulde førte til at jeg vandret rundt med 3*devold ulltrøye og stillongs på en tidlig augustkveld...

Del 3: Kristiansand-Greåker med Vingerhagen transport

Campingbilsjåfør: Håkon
4 timer pluss ferjetur
Trygg levering fra dør til dør. Veldig god plass til slitne føtter også i baksetet.

Del 4: Middag på Greåker.

Tre-retters med ny vri, nemlig to desserter! Helt fanstastisk bra, jeg er målløs, og litt perpleks over at jeg ikke har vært nok dessertgenerasjon til å finne på dette selv.. Ikke minst huskes dette besøket fordi det var første gang jeg satte mine ben i Østfold.

Del 5: Greåker-Trondheim med den eldre garde. Turen inkluderte sigthseeing sør for Hamar, samt stopp på diverse statoilstasjoner oppover Østerdalen. Gikk fint på 7 1/2 timer trass nevnte sightseeing. Nei, omkjøringa var verken prima primeras eller Gjermunds feil, for det var sjokkerende nok undertegnende som satt bak rattet og ikke kjørte raskeste vei hjem til Tråndhjæm!

2 kommentarer:

Gjermund sa...

Å sette sine føtter i Østfold for en trønder antar jeg må kjennes like godt ut som for Roald Amundsen når han plantet flagget sitt på Sørpolen. :)

Han fant vel forresten raskeste vei tilbake, uten noe særlig form for sightseeing på isplatået.

Oddrun sa...

hmmm, hva skjedde med mitt innebygde trønderkompass hvis røde pil alltid peker mot Olav Tryggvason?