lørdag 5. januar 2008

Eg ve te Bergen, ve te Bergen me det samme!

Trondheim-Bergen med buss; ca 18 timer. Ikke akkurat raskt. Men med filosofien: Det er viktig å bruke litt tid på å transportere seg selv, for liksom å kjenne på avstanden man tilbakelegger, følte jeg det var riktig valg av transportmiddel.

I Bergen var det plutselig søndag, og alt var stengt utenom en kiosk, så da dro jeg likegodt videre til Røldal etter en kaffe og en interessant samtale med en tilfelig vinduspusser fra Stavanger.

I Røldal var det good old friends, carcasonne og ski. Tre gode ingredienser for en god nyttårsfeiring:)

Yess, 2008 startet med ski, fortsatte med haiking til Sandnes, og besøk hos Kammi, i et varmt godt hus med masse julekaker, namnam. Sandnes kunne by på den velkjente-en-gang-i-tiden-lengste-handlegata-i-Norges-land, Norges lengste parkdrag, og som vanlig er disse sandnesfolka veldig påpasselige med å påpeke dette. God guiding :) Anne Marte og Joakim kunne i tillegg by på cashewnøtter fra India, mmmm, godt for oss som synes at chilinøtter er litt lite sterke.

Så, endelig den tredje januar, etter en bonustur på den trivelige franske caféen i Stavanger, og diverse "ooops, æ tar den neste bussen.." gikk turen til Bergen og Systemets varme stuer (her fokuserer vi på hjertevarmen).

"Men nå er jenten så lei av buss at det blir fly hjem, og ikke en eneste transportetappe til med buss.. annet enn flybuss da, yeah!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, ja i sandnes fokusere me på kvantitet foran kvalitet :)
Takk for besøk o' store hold-liv-i-bussNorge-heltinne

Kristian sa...

Buss og tog e oppskrytt, enig med den! Godt nyttår :)

Oddrun sa...

hehe, men jeg tar visst aldri lærdom, om tre uker legger jeg ut på ny tur, da skal jeg støtte nsb-nordlandsbanen:)