mandag 21. mai 2007

Ski

Det er eksamenstid igjen. Vår og sånn. Grønne trær, hvitveis, og fare for grilling i parken. Og hva er så dette med ski?

Jeg har gått glipp av årets siste skitur.. føler meg rett og slett snytt. Har tydeligvis gjort årets feilprioritering!

Hva er vel som en vårskitur med råtten snø, der carvingski er akkurat litt for smale på midten til å holde seg stabilt oppe på snøen? Eller ei li med tre-fire snøflekker på, hvor man sliten etter toppturen, men med sine gode, gamle fjellski fra 1993 tester svingferdighetene i myra (se opp for stein)?

Men nå er det bare regning og pugging til sene natta. Selv min overdrevne snøoptimisme har tatt slutt, og jeg innser at snøen har forsvunnet så høyt til fjells at tilstrekkelig mengde snø ikke kan nås på en dagstur fra Trondheim.

 


Så hvorfor denne trangen til å gå på ski i mai? Kan det være fordi jeg ikke har hatt nok skidager denne vinteren heller?
Langgrennski: 1 kveld med snø under sålen.
Fjellski: 2 dager loffing.
Mine kjære Dynastar: 5 dager i bakken.

Jeg skylder på Brasil. Men tror jeg skal inn på nve.no og sjekke snøkartet. Kan plutselig hende jeg trenger en laaang dag fri fra eksamenslesinga!

You wish..
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Merete sa...

Det er vår nå, Oddrun!

Oddrun sa...

mmm, ja, nettopp! minner om konseptet "vårskitur" :-)